Kursus Manikayu Peringkat III(1) Unit Pengakap Muda (PM) dan Unit Pengakap Kanak-kanak (PKK) - PENGAKAP JOHOR

BERITA SEMASA

Sep 23, 2023

Kursus Manikayu Peringkat III(1) Unit Pengakap Muda (PM) dan Unit Pengakap Kanak-kanak (PKK)

 


23 September 2023 - Kem Jubli Intan, Tanjung Labuh, Batu Pahat, Johor.
Kursus Manikayu Peringkat III(1) Unit Pengakap Muda (PM) dan Unit Pengakap Kanak-kanak (PKK) yang berlangsung selama 3 hari 2 malam melabuhkan tirainya tengahari ini.
Seramai 97 peserta yang terdiri daripada 5 sekawan unit PKK dan 5 patrol unit PM, 8 orang jurulatih serta 10 orang pembimbing menjadikan kursus manikayu III(1) ini menjadi kursus paling ramai pesertanya selepas tamat PKP yang pernah dianjurkan Pasukan Latihan Negeri Johor.
Ketua Kursus Unit Pengakap Muda, Tuan Kama Azhar bin Ab Karim dan Ketua Kursus Unit Pengakap Kanak-kanak, Tuan Tan Hsia Siong telah melaksanakan tugas sebaik mungkin dan menantikan kehadiran para peserta yang sama untuk siri Kursus Manikayu III(2) yang akan datang.
Perasmian penutupan Kursus Manikayu ini telah disempurnakan oleh Tuan Haji Ramli bin Ibrahim, Timbalan (1) Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri, Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Johor. Dalam ucapannya, beliau mengharapkan semua pemimpin yang mengikuti kursus manikayu ini dapat pulang ke kumpulan masing-masing, menjalankan tanggungjawab kepada ahli pengakap di kumpulan masing-masing. Menjadi pemimpin yang bertanggungjawab.
Syabas buat semua!
Timba ilmu di tempat yang betul!
Sekali berpengakap, selamanya berpengakap!








































No comments:

Ahli Majlis Pesuruhjaya Pengakap Negeri Johor 2022-2024