Majlis Penganugerahan Bintang dan Pingat Persekutuan Pengakap Malaysia 2024 - PENGAKAP JOHOR

BERITA SEMASA

Feb 19, 2024

Majlis Penganugerahan Bintang dan Pingat Persekutuan Pengakap Malaysia 2024


17 Februari 2024 bertempat di Hotel Katerina, Batu Pahat, Johor telah berlangsungnya Majlis Penganugerahan Bintang dan Pingat Persekutuan Pengakap Malaysia 2024. Seramai 123 penerima anugerah bintang dan pingat dari pelbagai tahun telah disampaikan oleh Yang Berbahagia Mejar Jeneral Dato’ Profesor Dr. Mohd Zin bin Bidin, Ketua Pengakap Negara ke-7.
Majlis penganugerahan dimulakan dengan penerima pertama Tn Hj Yaacob bin A Karim, Pesuruhjaya Kehormat Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Johor yang telah menerima Bintang Semangat Padi-Perak. Bintang Semangat Padi – Perak ialah anugerah kedua tertinggi Persekutuan Pengakap Malaysia (PPM).
Pada majlis tersebut juga telah diadakan Majlis Menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) Kerjasama antara Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Johor dengan LaraBIT Technologies Enterprises. MoU ini adalah bertujuan merealisasikan Pelan Digitalisasi PPM Negeri Johor - Menuju Dekad Baharu PPM Johor 2028. Pendigitalan PPM Negeri Johor secara menyeluruh dalam aspek, tadbir urus, pengurusan sumber dan aset bagi memacu kecemerlangan organisasi pada masa hadapan.
Di akhir majlis telah diadakan upacara memotong pulut kuning sebagai tanda kesyukuran di atas pelantikan Yang Berbahagia Mejar Jeneral Dato’ Profesor Dr. Mohd Zin bin Bidin sebagai Ketua Pengakap Negara ke-7.



















No comments:

Ahli Majlis Pesuruhjaya Pengakap Negeri Johor 2022-2024