Kursus Kepimpinan Manikayu Peringkat 3.2 Tahun 2023 Anjuran PLNJ - PENGAKAP JOHOR

BERITA SEMASA

Nov 19, 2023

Kursus Kepimpinan Manikayu Peringkat 3.2 Tahun 2023 Anjuran PLNJ

 



Pada 15 hingga 18 November 2023 telah berlangsungnya Kursus Kepimpinan Manikayu Peringkat 3.2 anjuran Pasukan Latihan Pengakap Negeri Johor bagi Unit Pengakap Muda (15-18 November 2023) dan Unit Pengakap Kanak-Kanak (16-18 November 2023) di Kem Jubli Intan, Tanjung Labuh, Batu Pahat, Johor.
Ketua Kursus bagi Unit Pengakap Muda ialah Tuan Kama Azhar Bin Ab Karim, manakala Ketua Kursus bagi Unit Pengakap Kanak-kanak ialah Tuan Tan Hsia Siong.
Seramai 93 orang peserta terdiri daripada 47 orang peserta kursus Unit Pengakap Muda dan 46 orang peserta kursus Unit Pengakap Kanak-kanak. Kursus ini dikendalikan oleh 8 orang jurulatih dan 10 orang pembimbing. Kursus ini dibantu oleh 12 orang urusetia dan ahli pengakap kelana. Pasukan urusetia telah diketuai oleh Tuan Muhammad Nizam bin Mat Sariff.
Perasmian penutupan Kursus Kepimpinan Manikayu Peringkat 3.2 ini telah disempurnakan oleh Tuan Haji Ramli bin Ibrahim, Timbalan Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri, Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Johor. Pada ucapan perasmian tersebut, beliau mengharapkan peserta dapat memohon tauliah pemimpin bagi peserta yang belum ada tauliah. Kerana pemimpin harus mengetahui tujuan serta kepentingan memiliki tauliah pemimpin. Selain itu beliau berharap agar pemimpin perlu memahami dan mematuhi tatacara yang betul bagi menguruskan sesuatu program, di samping bertanggungjawab memohon kebenaran terlebih dahulu daripada badan induk.





















No comments:

Ahli Majlis Pesuruhjaya Pengakap Negeri Johor 2022-2024