Berita Pengakap Johor di Hang Tuah News, Indonesia - PENGAKAP JOHOR

BERITA SEMASA

Dec 3, 2016

Berita Pengakap Johor di Hang Tuah News, Indonesia

Berita Kontinjen Pengakap Johor di Jambori Pengakap Malaysia Ke-13, Kuala Lumpur terpapar di dada akhbar Indonesia, iaitu akhbar Hang Tuah News.


Rangkaian aktifitas para pengakap Malaysia, tampak KetuaPesuruhjaya Pengakap Negeri Johor, Tuan Haji Yaacob bin A. Karim, dengan Tuan Bardin bin Uteh dan ketua kontinjen Encik Abdul Razak bin Idris di acara ceremonial pembukaan 13th Malaysia Scouts Jamboree


Sedutan dari akhbar tersebut...

HANG TUAH NEWS.CO.ID, Malaysia – Untuk ke 13 kali nya negeri jiran Malaysia menggelar perkemahan akbar internasional, 13th Malaysia Scout Jamboree Kuala Lumpur International Scouts Jamboree yang berlangsung selama 7 hari, jumat (25/11) hingga kamis (1/12), yang digelar di Batu Metropolitan Park Kuala Lumpur Malaysia.

Lagi sedutan dari peulisan tersebut...

H. Yacoob bin Abdul Karim selaku ketua pesuruh jaya negeri dalam telewicara dengan Hangtuah Pos mengaku sangat terkesan dengan semangat para peserta yang mengikuti jambore pengakap Malaysia ke 13 sungguh luar biasa. “Jambore merapatkan hubungan silaturahmi antara peserta tanpa mengira bangsa agama dan warna kulit. 

Kejelekitan (coheivesenss) terjalin dengan semangat persahabatan yang luhur. Ini menghasilkan keamanan dan menjadikan dunia yang lebih harmoni tanpa peseteruan. Jambore juga menanamkan semangat hormat menghormati mengenali budaya sesuatu bangsa disamping dapat bertukar tukar ide dan pengalaman-pengalaman. Indonesia jadi Johan keseluruhan, dan Johor pemenang gapura tercantik dalam jambori,” ulas Yacoob.

Baca teks penuh di pautan di bawah...

https://hangtuahnews.co.id/%EF%BB%BFsembilan-negara-ikuti-13th-malaysia-scout-jamboree-kuala-lumpur-international/

Add caption

No comments:

Ahli Majlis Pesuruhjaya Pengakap Negeri Johor 2022-2024